Campertip: Digitaliseer al je documenten
1 min. leestijd

Campertip: Digitaliseer al je documenten

Waarom je documenten digitaliseren? Je bent met de camper ver van huis en als er dan iets gebeurd wil je je papieren op orde hebben. En op een veilige plaats. En tevens wil je zoveel mogelijk ruimte in de camper besparen. Kortom, hoe meer waardevolle documenten je kunt digitaliseren hoe beter!

Welke documenten digitaliseren

Hierbij een lijstje van waardevolle documenten die je kunt digitaliseren:

  • Paspoort /Identiteitskaart
  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • Polisvoorwaarden camperverzekering inclusief polisnummer en noodnummer
  • Handleiding van de camper
  • Polisvoorwaarden van je reisverzekering
  • Polisvoorwaarden van je zorgverzekering
  • Pincodes en wachtwoorden

Hoe digitaliseer je al je documenten?

Het digitaliseren van je waardevolle documenten is heel eenvoudig. Neem er even de tijd voor zodat je alles op orde hebt, dan kun je daarna onbezorgd op reis.

Stap 1
Maak een foto met je telefoon van alle belangrijke documenten. Zowel voorkant als achterkant.

Stap 2
Sla alle foto's op die je gemaakt hebt op één vaste plek. Doe dit op een veilige plek waar je eenvoudig bij kunt. Bijvoorbeeld in je Google Drive, Google Foto's, Dropbox, Documenten map op je telefoon of een andere beveiligde omgeving waarin je foto's kunt opslaan.

Stap 3
Wanneer je een van je belangrijke documenten nodig hebt kun je ze via je app op je telefoon openen en bekijken.

Meer ontdekken?

Word lid van Livcamp en ontvang direct toegang tot onze exclusieve ledenomgeving. En met jouw bijdrage help je ons het platform verder te ontwikkelen.

Over de schrijver
Mijn camper avontuur begon in 2014. Ik nam ontslag, zegde mijn huur op, verkocht bijna al mijn spullen en ging met de camper voor onbepaalde tijd op reis. "Ik wilde écht leven, een ander leven. Ik wilde niet elke dag naar dezelfde plek gaan, dezelfde mensen zien en elke dag hetzelfde werk doen. Ik zocht interessante uitdagingen."
Reactie plaatsen